tisdag 9 juni 2009

Jag är en vampyr

Har just läst ut andra boken i Twighlight sagan av Stephenie Meyer. Jag är helt fascinerad av böckerna. Detta trots att de är ganska patetiska och illa skrivna. Dessutom tillhör jag kanske inte direkt målgruppen. Men jag har älskat vampyrer ända sedan jag var liten och såg på tv-serien och läste böckerna om den Lille Vampyren. Om Stephenie Meyers böcker hade kommit ut när jag var i yngre tonåren hade jag varit helt besatt, av böckerna i allmänhet och Edward Cullen i synnerhet.
Nu väntar jag på att andra säsongen av True Blood ska dra igång den 14 juni. Det ryktas om att Alexander Skarsgårds karaktär Eric Northman ska få mer utrymme den här säsongen. Det gillar jag. Vart dock djupt besviken på första boken i The Southern Vampire Mysteries, av Charlaine Harris, så jag har inte vågat mig på den andra. Vilket tur då att serien True Blood som bygger på böckerna är mycket bättre.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar, de är väldigt addiktiva! =) Du borde föresten läsa vidare på Sookie Stackhouse-serien för den kommer igång först ordentligt i bok 2, samt att det tar ett tag att vänja sig med författarens stil. Jag läste böckerna innan jag såg TB och då gillade jag båda... bara 4 dagar kvar nu!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra att Sookie Stackhouse-serien blir bättre. Ska definitivt ge de andra böckerna en chans.

    SvaraRadera