måndag 4 maj 2009

Lånta fjädrar!

Som fattig student nyinflyttad till storstan får man hålla tillgodo med de andrahandslägenheter man har råd att hyra. Jag har bott på många risiga ställen men där jag bor nu tar nog priset. Det värsta är inte att det är skitigt och slitet. Nej, det värsta är att han som har förstahandskontraktet är rocker och han har lämnat kvar en hel del grejer i lägenheten. Eftersom jag är mer pop än rock kan man lugnt säga att vi inte har samma smak. Detta illustreras tydligast i vårat val av favoritfågel. Jag gillar färglada flamingos och påfåglar medan min andrahandsvärd verkar föredra tråkiga kråkfåglar. Sen är det så trångt i råtthållet så man kan bokstavligt talat säga att här är det ångest och prylar i drivor.
Men som Stiko Per Larsson sjunger så får man försöka inbilla sig att det trots allt finns en glädje i att bo för trångt och för dyrt och för kort.
Translation: I live in a small second hand apartment together with a flamingo and a crow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar